ინსტიტუციური განვითარების პროექტები
SETTING PEER REVIEW INSTRUMENTS AND GOALS FOR MEDICAL (HEALTH) EDUCATION / SPRING
სამედიცინო (ჯანდაცვის) განათლებაში ურთიერთდასწრების მექანიზმის და მიზნების შემუშავება (SPRING)
Erasmus+ინსტიტუციურითანამშრომლობისპროექტებისფარგლებში (KA2 - CBHE - უმაღლესგანათლებაშიუნარ-ჩვევებისგამომუშავება), თსაჩართულიაკონსორციუმში, რომელიცმიზნადისახავსსამედიცინოდაჯანდაცვისგანათლებაშიურთიერთდასწრებისმექანიზმისდამიზნებისშემუშავებას, ასევეინოვაციებისდანერგვასადაგამოცდილებისგაზიარებისხელშეწყობას. პროექტიდაფინანსებულიაევროკავშირისმიერდააერთიანებსმონაწილეებსსაქართველოდან, აღმოსავლეთპარტნიორობისქვეყნებიდან, აზიიდანდაევროკავშირიდან.
ძირითადი ამოცანები:
- სამიზნე და არამარტო ქვეყნების სამედიცინო საგანმანათლებლო დაწესებულებებში ცნობიერების ამაღლება თანადასწრების პროცესის, როგორც აკადემიური და ადმინისტრაციული ერთეულების საქმიანობაში მიმდინარე გაუმჯობესების პროცესების მხარდამჭერი აუცილებელი ინსტრუმენტის შესახებ;.
- ურთიერთდასწრების საერთაშორისო საბჭოს ჩამოყალიბება (MPRB).
- როგორც სამიზნე, ასევე სხვა ქვეყნების სამედიცინო უსდ-ებისათვის აკადემიური პროგრამების, ასევე ადმინისტრაციული პოლიტიკის, პროცესებისა და ქმედებების უწყვეტი თანადასწრების (peer-review) პროცესის მდგრადი შემუშავება და დანერგვა.
- კონსორციუმის წევრ უსდ-ებში როგორც აკადემიური, ასევე ადმინისტრაციული პერსონალის წევრებს შორის ცნობიერების ამაღლება ა) ეფექტური თვით-შეფასების განხორციელებისა და ბ) ოპონენტის თანადასწრების (peer-review) ეფექტურად განხორციელების გზების შესახებ;
- ყოველწლიური სამეცნიერო-პრაქტიკული ხასიათის ჟურნალის „თანადასწრება სამედიცინო/ჯანდაცვის განათლებაში აღმოსავლეთ ევროპასა და ცენტრალურ აზიაში“ (“Peer Review in Medical/Health Education for Eastern Europe and Central Asia - PRIMED-EECA)”.
- პარტნიორი ქვეყნების უსდ-ების ინტერნაციონალიზაციის ხარისხის გაზრდა.
- პროექტის მიღწევებისა და სხვა შემაჯამებელი მასალის (ყოველწლიური მიმოხილვითი რეპორტები, PRIMED-EECA, ქეისების აღწერა, რეკომენდაციები და სხვ.) შესახებ ინფორმაციის დისემინაცია პროექტში მონაწილე როგორც პროგრამული (ევროკავშირის), ასევე პარტნიორი (აღმოსავლეთ ევროპა, ცენტრალური აზია) ქვეყნების უსდ-ებს შორის და შემდგომი გაზიარება სამედიცინო განათლების საკითხებთან დაკავშირებული სამინისტროებისა და ეროვნული სააგენტოებისათვის.
პროექტისკონსორციუმისფარგლებშითსათანამშრომლობსშემდეგუსდ-ებთან:
- ბათუმის საერთაშორისო უნივერსიტეტი, საქართველო - BAU IUB (BAU International University)
- თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი, საქართველო -TSMU (Tbilisi State Medical University)
- საქართველოს ეროვნული უნივერსიტეტი, საქართველო - SEU (Georgian National University)
- მედიცინისა და ფარმაციის სახელმწიფო უნივერსიტეტი, მოლდოვა - SUMPh (“Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy)
- მოლოდოვას ტექნიკური უნივერსიტეტი, მოლდოვა - TUM (Technical University of Moldova)
- ბელორუსიის სახელმწიფო უნივერსიტეტი (სახაროვის სახელობის ინსტიტუტი), ბელორუსია - ISEI BSU (International Sakharov Environmental Institute of Belarusian State University)
- გროდნოს სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი, ბელორუსია - GrSMU (Grodno State Medical University)
- ყაზახეთის ეროვნული სამედიცინო უნივერსიტეტი, ყაზახეთი - NMU (Asfendiyarov Kazakh National Medical University)
- ყარაგანდას სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი, ყაზახეთი - KSMU (Karaganda State Medical University)
- ტაჯიკეთის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი, ტაჯიკეთი - ATSMU (Avicenna Tajik State Medical University)
- ხალტონის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი, ტაჯიკეთი - KhSMU (Khatlon State Medical University)
- სოფიას სამედიცინო უნივერსიტეტი, ბულგარეთი - MU-Sofia (Medical University – Sofia)
- ლიეტუვას ჯანდაცვის მეცნიერებების უნივერსიტეტი, ლიეტუვა - LUHS (Lithuanian University of Health Sciences)
Simulation in Undergraduate MEDical Education for Improvement of SAFEty and Quality of Patient Care
პროექტის აკრონიმი: SAFEMED+
პროექტის სათაური: Simulation in Undergraduate MEDical Education for Improvement of SAFEty and Quality of Patient Care
პროექტის კოორდინატორი: პეტრე შოთაძის სახელობის თბილისის სამედიცინო აკადემია (თსა)
პროექტის მიზანი: სამედიცინო განათლების ხარისხის გაუმჯობესებას, კლინიკური უნარ-ჩვევების კურიკულუმის მოდერნიზაციისა და იმპლემენტაციის გზით
პროექტის ხანგრძლივობა: 2020-2023
პარტნიორები:
- თბილისის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი (საქართველო)
- სანტიაგო დე კომპოსტელას უნივერსიტეტი (ესპანეთი)
- ვილნიუსის უნივერსიტეტი (ლიეტუვა)
- კატანიის უნივერსიტეტი (იტალია)
- ერევნის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი (სომხეთი)
- ჰაიბუსაკის უნივერსიტეტი (სომხეთი)
- ჰობაჩევსკის სახელობის ტერნოპილის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი (უკრაინა)
- ბუკოვინის სახელმწიფო სამედიცინო უნივერსიტეტი (უკრაინა)
პროექტის მიზნები:
- კურიკულუმის რეფორმა CBME (კომპეტენციაზე დაფუძნებული სამედიცინო განათლება), კლინიკური ხაზის კონცეფციის შემუშავება
- პარტნიორი ქვეყნების უმაღლესი სასწავლებლების კლინიკური უნარების ცენტრების განვითარება (ან არსებულის გაუმჯობესება)
- სიმულაციის დანერგვა/განვითარება (მანეკენის, ტრენაჟორების, სიმულატორების და სტანდარტიზებული და სიმულაციური პაციენტის, ან ჰიბრიდული მოდელის გამოყენებით)
- კლინიკური უნარ-ჩვევების (კომპეტენციების), შეფასების მეთოდოლოგიის და ინსტრუმენტების დანერგვა/განვითარება (ობიექტურად სტრუქტურირებული კლინიკური გამოცდის ჩათვლით – OSCE).
- CBME პრინციპების შესახებ ცნობიერების ამაღლება
- კლინიკური უნარების ლაბორატორიების რეგიონალური ქსელის პლატფორმის მომზადება დისტანციური კონსულტაციებისთვის, რომელიც ხელს შეუწყობს საზოგადოებრივი ჯანდაცვის სისტემის გაძლიერებას.